De uitbraak van het coronavirus COVID-19 heeft een enorme impact op ons allemaal. In de hele wereld worden maatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan en om ervoor te zorgen dat de medische wereld de toestroom van patiënten aan blijft kunnen.

 

We willen u en uw huisdier graag de service en zorg blijven bieden zoals u die van ons gewend bent, maar ook wij zijn genoodzaakt om onze werkwijze aan te passen. Dit om ons personeel maar ook u als klant te beschermen en om het risico tot besmetting tot een minimum te beperken. 

 

De volgende maatregelen nemen wij, op aanraden van het RIVM, als medewerkers van de dierenkliniek:

  • We schudden geen handen meer en wassen/desinfecteren onze handen zeer regelmatig.
  • Oppervlakken zoals de balie, deurklinken, stoelen en pinautomaat worden met grotere regelmaat schoongemaakt en gedesinfecteerd.
  • Voor u is er de mogelijkheid om uw handen te desinfecteren bij de balie, links naast de voordeur.
  • Op de balie zijn spatschermen geplaatst zoals u die tegenwoordig ook tegenkomt in supermarkten, om overdracht van het coronavirus te beperken.
  • De koffieautomaat staat uit.
  • Wij doen geen visites meer aan huis.
  • Het kan wat vaker voorkomen dat er maar één assistente aanwezig is in plaats van twee. Het kan daardoor mogelijk iets langer duren voor u geholpen wordt aan de telefoon of aan de balie.


Wij verzoeken u om:

  • Afspraken telefonisch of via het online afsprakenformulier te maken, en niet aan de balie.
  • Een bezoek aan ons uit te stellen of iemand anders te vragen om met uw zieke huisdier op afspraak te komen wanneer u verkoudheidsklachten (hoesten, niezen, snotteren, keelpijn) en/of koorts heeft, óf als een gezinslid koorts heeft, óf als u contact heeft gehad met een geteste en besmette persoon.
  • Met één begeleider per dier op consult te komen. Als dit niet mogelijk is zal worden gevraagd om met één begeleider in de spreekkamer te komen, eventuele anderen kunnen wachten in de wachtkamer of buiten. Een uitzondering hierop is een euthanasie, overleg dan even bij het maken van de afspraak.
  • Bij een afspraak op het afgesproken tijdstip aanwezig te zijn. Voorkom hierbij om te vroeg of te laat te komen om ontmoetingen met andere klanten zoveel mogelijk te beperken. U kunt plaatsnemen in de wachtkamer als u nog niet aan de beurt bent. Als het te druk is in de wachtkamer zal u gevraagd worden om buiten te wachten. In de spreekkamer vragen we u om uw huisdier op tafel te zetten en daarna afstand te nemen en bij de deur te gaan staan, achter de gele lijn. Als de dierenarts uw assistentie nodig heeft zal hij/zij daarom vragen.
  • In de wachtkamer ruimte te bewaren, we gaan hierbij uit van minimaal de 1,5 meter afstand die landelijk geldt.
  • In de wacht- en spreekkamer zo weinig mogelijk aan te raken.
  • Geen gebruik te maken van ons toilet.
  • Van tevoren te bellen wanneer u medicatie of voer nodig heeft, zodat we dit klaar kunnen zetten. Op deze manier kan het contact aan de balie zo kort mogelijk worden gehouden.
  • Met pin te betalen.


Voor meer informatie over het coronavirus bij de mens verwijzen wij u naar de website van het RIVM. De laatste berichten over het coronavirus met betrekking tot onze huisdieren leest u in dit artikel.

Wij danken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Team Dierenkliniek Zamenhofdreef